fredag 4 maj 2007

badrum

Att ta ett bad är ett skönt sätt att varva ner, badet handlar ju inte bara om att bli ren....
utan också om sinnena som väcks till liv
Porlandet av vattnet som tappas upp, hälla i nån god doft, tända några ljus & sakta glida ner i det varma vattnet
Det känns så lyxigt nu för nu kommer jag få mitt badkar på tassar. Förut hade vi bara dusch och visst blev jag ren...men nu ska jag öka mitt välbefinnande & njuta! Nu får ni se några bilder på mitt gamla badrum eller snarare duschrum. Det var faktiskt fint så jag kommer ta med mig en del därifrån som pärlspont, gammalt fönster i duschvägg och sjöstenen.... Jag efterlyser gärna fina bilder på badrum från er!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vilka fina bilder! Var det länge sedan ni flyttade? Flyttat till annan del av landet?

Anonym sa...

Jättefina bilder!! Ett hem jag skulle kunna tänka mej. Trevlig helg / mhow

www.minlillavitavra.blogg.se

marie sa...

Vi flyttade i september och 6 mil bort! Tack för alla snälla ord!

Elzie sa...

Vilket härligt badrum. Tänk om man hade den storleken på rum?!?! Vårt är så man precis får in badkar (!) och resten av det som behövs.
Trevlig helg.
Kram

purple area sa...

Otroligt fin blogg med massor av vackra bilder!

Poppins sa...

Fint med pärlspont i badrummet. Ibland blir man trött på allt kakel.
Själv är jag en typisk duschare, har aldrig gillat att ligga länge i badet. Men tycker det ser lyxigt ut med fina bad och ett glas champagne. Så lyxa till det!
Trevlig helg!

Eva Agnes sa...

Ditt gamla badrum var väldigt fint, tycker jag. Klart du ska ta med vissa detaljer från det.
Några badrum har jag lagt in på min sida om du går dit och tittar.
Det var några dagar sedan så du får scrolla ner en bit.
Ha en bra helg.
Kramar Eva Agnes

Anna sa...

Väldigt, väldigt trivsamt och mysigt. Jag skulle älska det. Hur har du gjort duschhörnan och panelen där, vad använder du för färg som tål vatten?

Vill så gärna göra nåt liknande.

Kram
Anna

marie sa...

Hej Anna! På insidan är det kaklat och för övrigt är det en oljefärg.Många undrade hur det funkade med ett fönster i duschen, jag svarade -lika bra som när det regnar på fönstren ute! Sen står man ju inte och spolar rakt på fönstret heller! Älskade mitt lilla fönster!!
Övriga bloggvänner - ha en trevlig helg och tack för att ni skriver här, det är jättekul!!

Signes Vind sa...

Så fina badrum du visar - mitt kan man inte visa för folk - litet o ingen möjlighet att renovera tyvärr. Får njuta av dina fantastiska bilder.

marie sa...

Eva-Agnes, tack snälla söta!! för jag hittade jättefina bilder hos dig på badrum. Nu blev jag inspirerad!!

Dubbelörn sa...

Vilken underbar blogg!! Leter febrilt efter ert nya hus men har tydligen inte letat tillräckligt bra... Men ert gamla hus var en dröm...

Kramar

Lavendel & Romantik sa...

Vilket helt underbart mysigt badrum jag gillar allt det jag ser i din blogg.Ha en skön helg Kram/Majsan

marie sa...

Dubbelörnen, har inte så mycket bilder på mitt nya än då renovering pågår. Du kan se köket, gästrum men det kommer mer....
Tack snälla Majsan 45! Trevlig helg allihop!

Lin & Lavendel sa...

Vilket fint badrum du hade! Kan tänka mig att ditt nya blir ännu finare, med badkar på tassar. Det låter väldigt lyxigt det!

♥ Pia... sa...

Hej ojojoj..så fina bilder och vilket hem du har...hit kommer jag igen...PIA