tisdag 9 december 2008

Philippas rum


Lyckades få igång en gammal kamera och hittade sladden till slut! Vilken lycka! Nu kan jag visa bilder för er! Men det är väldigt omständigt, för jag måste ladda ner bilderna på en gammal data och sedan skicka bilderna på mail till mig själv för att sedan ladda ner dem på den här datan. Men vad gör man inte!!! Vi börjar med de här 2 bilderna! Idag ska jag baka pepparkakor och igår var det knäckebröd! Ha det gott!
Ps. Anette dvs säga LantlivsAnette -Som du har fått vänta!!! Ser du dockskåpet från Ingrid på Atmosphere? Men jag har inte gjort iordning det ännu utan det får vara tills hon blir lite större. Nu får det agera som bokskåp så länge!

67 kommentarer:

japp sa...

Hejhej.. såå fint du gjort i dotterns rum.. jättefint.
Myzigt skåp, dockskåp, de blir säkert jättefint då du fått det beboerligt för dockorna.

Jättehärliga bilder du visar.. hoppas du och dina goa barn får en fin dag.. kram Helén i Piteå.

Kristin sa...

Hej, det var jättefint! Jag vill gärna se mer när du orkar ladda över fler bilder...!
Kram Kristin

Anonym sa...

Vilket jättefint rum. Jag gillade tygerna du visade i somras och har väntat med spänning att få se hur rummet blev.

Hoppas det går bra med kameran så vi får njuta av fler bilder

//Lena

Annas skattkammare sa...

Åhh så vackert!!

Jenny Oak Fae sa...

Vilket vackert rum..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hur har du gjort med grankrukan? Är det någon annan kruka inuti? Å vad är det för tyg? :)

/Nyfiken i en strut

Velvet and Linen sa...

Your blog is beautiful!
I am enjoying your posts.

Emma sa...

åhh så mysigt. Vilket tjejrum. Kul att julpynta deras med.

Vilka omständigheter för att få fram kort, vilket tålamod du har.

Kram Emma

Cilla sa...

Så mysigt. Skulle kanske jobba mindre och homestyla mer...

Kram Cilla

Skatan sa...

Jag har sagt det förr: det är oerhört inspirerande att se dina stilsäkra arrangemang!!

/Anna

Hem och Lycka sa...

Ett underbart fint barnrum, så fint med det rödvita, granen, tomtarna, dockskåpet - ja, allt! kram

Hjerterom sa...

Wow,det er bare såå fint rom!
Blir så imponert,du er flink til å sette sammen saker:)

Ha en fin dag :)

Siw

LantlivsAnette sa...

Jaaa...som jag har fått vänta på detta dockskåp..hii..hii..
Men den som väntar på nåt gott...;)
Sååå fint det är...helt perfekt..ett sånt skulle jag också vilja ha...
Jisses..jag tror jag svimmar så fint hon har fått det i sitt rum..
Vad du är duktig alltså..en mästare på inredning !!
Nu måste jag tillbaks och förstora alla bilderna så att man kan se alla detaljerna..
Vill du se mig på Tv...gå då in hos mig...fniss..
Ha det gott
Kraaam Anette

Magda sa...

Your blog is amazing, the source of endless inspiration for me:) (and for many people, I guess...).
I have chosen your blog for the Uber Amazing award:) (you may also choose a few blogs you find inspiring or interesting in any way for this award).
I will keep coming to visit your blog.
All the very best:).

LantlivsAnette sa...

Åhhh..släng gärna hit några pepparkakor, jag är liksom beroende av dom nu...;)
jaaa, visst är det synd att vi bor så långt från varann..
Kraam Anette

hemtrevnad marie sa...

Så vackert Marie!!!
Philippa sover nog gott där!!
Så härligt med dessa fina färger till skillnad från de flesta rosa och lila flickrum!!
Ska bli så kul att se gardinerna sen...lampskärmarna var så fina... och golvet, jisses så vackert...vad har du haft för kulörer och vilken sorts färg??
Ska gå tillbaka och kika igen!!

kram på dig!

Tanja sa...

For et nydelig rom.. inspirerende

Butik Östergården sa...

Philippa kan vara riktigt lycklig som har ett så fint rum! Vilken tur att du fick igång en gammal kamera så länge. Så vi får se ditt vackra hem.
Kram Helen:)

Ida sa...

Rummet blev perfekt. Där kommer nog dottern att trivas.
Kramar Ida

Goa sa...

Och så har du gjort det igen Marie!
Fångat min fullständiga uppmärksamhet och hamnat i min inspirationsmapp! Du vet väl att jag har en sån på datorn som heter...
"Drömmen om min lilla veranda"..:)

Helt fantastiskt vackert är det!
Som alltid!
Jag gillar verkligen golvet också. Supersnyggt med det gröna!
Ett riktigt prinsessrum...åhhh, så fint!

Ha det bästast vännen min och BAKA på du!...säger en med bakångest..:)
Hae gjort allt för att min svärmor varit här nu och skött den sysslan..:)
Största kramen....

mali-mo sa...

Så nydelig rommet hennes har blitt! Kjempelekert!!!!! Likte fargene godt, og akkurat nå var det jo ekstra julete og koselig ;)

Anonym sa...

Tack för så fina bilder, tänk vilken inspiration man får.Underbart vackert!!
Hälsn. Karin i hälsingland

Viola sa...

Vilket rart litet flickrum, ehlt ljuvligt, vad synda tt jag inte har några småttingar kvar hemma....ha en bra vecka, kram

Marie sa...

Men jag tror jag dör, vilket helt underbart rum hon har fått Philippa! Där skulle JAG vilja bo, lyckos henne!!!!!! Du är helt otroligt duktig Marie, jag älskar varendaste detalj på bilderna!!!! Nu måste jag kika en gång till!

Många kramar
Marie

Lundagård sa...

Så underbart rum, täcket är verkligen helhärligt!

Unknown sa...

Men himmel! Jag tror det är det vackraste flcikrum jag sett!!! Kram Petra E Romantiskahem

Ullis/Leva på landet sa...

Så jättefint du har gjort. Helt underbart rum

Kramar Ullis

me and alice sa...

Ja du Marie!
Du e´helt enkelt bäst på det här....
Underbart vackert!!
Kram Susanne

Bitte sa...

Vilket otroligt fint flickrum! Jag skulle vilja bo där själv... :-).

Jag SAKNAR tiden när barnen var små och man pysslade i deras rum. Numera är de 16 och 18 och det är "obehöriga äga ej tillträde" som gäller :-).

Kram
Beatrice

annashusidingtuna sa...

Min dotter är två och sover fortfarande i vårt rum, men snart ska vi göra iordning det rummet som ska bli till henne och nu har jag verkligen fått se hur ett helt underbart flickrum kan vara....
kram Anna

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Det blev ju hur gulligt som helst!
Flickrum är ju så kul att inreda.
Jag kan hälsa från din mor o far,de var inne i butiken häromdagen och handlade!
Kram Marlene.

spetsar och änglar sa...

Såååå underbart vackert!!!!!
Älskar järnsängen!!!!!!!!!! :-)

Ha det gott
Kram
Heléne

Lilla huset på prärien sa...

Tjusigt och juligt! Gillar verkligen tvättlinan med de söta små kläderna hängandes.

Grattis också till vinsten på Ikea!

Kram Jenny

Maria renoverar sa...

Hej!
Men oj vilket underbart barnrum! Såå fint. Jag blev lite nyfiken på golvet - är det linoleum eller? det var urhäftigt!
Själv har jag just sytt och satt upp nya gardiner i Elsas rum. Blev inspirerad av dina bilder, så jag får nog ta och greja lite mer med barnrummen hemma.
Kram Maria

Anonym sa...

Vilket underbart rum men så är du säkert en av Sveriges duktigaste också!! God Jul
Erika i Helsingborg

Anonym sa...

Vilket underbart rum men så är du säkert en av Sveriges duktigaste också!! God Jul
Erika i Helsingborg

VINTAGELINE sa...

Såååå skjønt. Og så fint det ble med røde monogrammer.Dokkeskapet er også helt nydelig.Du er bare så beundringsverdig dyktig,Marie.
Gleder meg at du har fått til en kamera.Vi kan ikke vere foruten dine bilder, og iallefall ikke nå til jul.
Ha det godt så lenge.
Klemmer Line

Inspiration i vitt sa...

Åå vad otroligt fint din flicka har det i sitt rum, du är en mästare att få till det så fint.
Kram/Ingela.

In my house sa...

Åååå, så fint,,, , nu vill man bara se mer och mer.... Duktig mamma hon har =)


Kram josse

Home No.1 sa...

Hej kanonfint!!!
vad säger hon själv om sitt nya rum, är den lilla tösabiten nöjd?
Kram annica.

Unknown sa...

Va underbart fint din dotters rum är!!Tiden går så fort och vips är dom tonåringar...Men alla år har sin charm.

Har jag sagt att min äldsta dotter på 13 år också heter Filippa?(fast annan stavning)

Ha en fortsatt härlig advent, kram Pia

syster doris sa...

Ibland så blir man helt upprymd av god smak...din dotters rum är som en underbar smällkaramell!
Kramkram från Tina

Sara sa...

Å så charmigt! Verkligen superfint rum, och härligt skåp. Gillar nissarna också :)

syster doris sa...

HEJ MARIE!!
Min mailadress är saevinger@hotmail.com

Julfrid/Tina

Anonym sa...

Underbart flickrum! Så fint med lite murrigt färger i rött och grönt!!! Vackert, vackert!

Skön juletid
/ruffa

Nettan sa...

Vilket fantastiskt rum..lyckliga lilla flicka!;-) Älskar det rutiga golvet, såå fint!!
Kram Nettan

Katja - Bag End sa...

I wish I had a room like that when I was a child. Absolutely gorgeous details.

En inredoholic sa...

Så sött litet rum... vad gulligt med linan över sängen.

Hoppas du / ni får en fin helg. Kram Jannice

Interiörboden sa...

Åhh, vilket vackert rum din dotter har!! Ett sådant rum är väl drömmen för alla små tjejer!! Längtar tills du lägger in fler bilder :) Blir alltid så inspirerad av dig!!

Ha det gott!

Kram Sandra

Love Your Homes sa...

Hej Marie, ja är det något jag har saknat så är det nog en liten flicka att dekorera till......inga söta flickkläder har det heller blivit.

Sån tur att man kan få sig lite inspiration här hos dig.....snyggt jobbat med färgerna.

Trevlig helg, Ia

Millas hem sa...

Raggsockorna upphängda såg så himla mysiga ut i reportaget, lånade idén lite! :)
Kram

K A T A R I N A sa...

Vilket fint rum, där kommer hon att trivas.

Kramar
katarina

LOPPISLIV sa...

Himmel så vackert! Du är helt enkelt så duktig på inredning så det inte är klokt. Nu fick jag massor av inspiration igen. Om du visste vad jag lusläst reportaget om ditt hem. Du är helt klart en av dem vars heminredningstil jag gillar mest. Kram Paula

PS: Du har inte försökt med ett USB minne? då hade du lätt kunnat flytta bilderna mellan datorn utan att behöva maila. DS!

linnea-maria sa...

Gud, vilket snyggt flickrum!!! /linnea-maria

Annika sa...

Hej!
Så mysigt du gjort det i Philippas rum och stackars dig som fått det så bökigt med nerladdning av korten. Hoppas du får någon ordning på kameran eller att Tomten kommer med en ny:)
Ha en bra 3:e adventskväll.
Kram Annika

My Lovely Things sa...

Åh så fint hennes rum är..golvet är ljuvligt fint..
otroligt trevliga detaljer..

ni har ett så fint hus..stora härliga rum med högt i tak..

ha det så bra..
kram anna

Evelinas hus sa...

Hej Marie!
Det är bara så himla fint!! Färgerna är så fina tillsammans och sängen är ju så söt att man dör. Alltid lika fantastiskt när du gör något.
Ha det gott.
Kram Caroline

Ett skönare liv sa...

vilken mysig blog :)
kram nadja

Anonym sa...

Ett riktigt drömrum!

Tänk, rött och rosa, som man lärde sig som liten, att det inte passade ihop... men det gör det verkligen!

Jag har en liten fråga till dej:
Jag står i begrepp att fräscha upp köket, och funderar på vilken nyans av vitt jag ska välja. Just nu är det 'stockholmsvitt', men jag är sugen på eran färg i köket.
Har ni använt den på alla snickerier i huset?

kram
ingela :)

Anonym sa...

Tack för tipset, Marie!

Ja, jag har ju redan tänkt måla taket helvitt, och lite blankare än väggarna.
Nu återstår att se om vi behåller den stockholmsvita, eller inte.
Men eftersom jag har många vita och cremefärgade nyanser på porslin, så kan det vara fint med flera nyanser vitt på köket också.

I-landsproblem. :)
kram
ingela

Floralis sa...

Hej!
Philippas rum blev helt underbart ljuvligt. Vilken smart idé att hänga kläder "på tork"... : ))
Jag gjorde något liknande ovanför min vedspis i köket. Både praktiskt och snyggt. Där hänger nu mina gamla kökhanddukar på tork.
Ha en lugn och skön jul.
Hälsningar från norr;
Anneli

Anonym sa...

Jag skulle bara säga att jag är tillbaka!

kram
ingela

pepperkverna sa...

Så vakkert rom! Hege

faire un songe sa...

I wish you and your family a Merry Christmas and a happy New Year
Greetings Hetty

lisa sa...

vilken fin säng, får man fråga vart du hittat den? kram Lisa

LIVSGLITTER sa...

Hej! Jag skulle verkligen bli jätteglad om du visste vad färgkoden till dom gröna rutorna är? Vi är på G och ska måla hall och trapp. Tacksam för svar!
Mvh Louise

dette sa...

plus d'informations ici répliques de sacs ysl mon explication https://www.dolabuy.su meilleur site Gucci Dolabuy